Hur kombineras unika kund-/brukarvärden med hög volym?

 

Höstens inspirationsföreläsning med Martin Sköld hos Effect ledde till stort intresse för att fördjupa sig i modularisering. På begäran erbjuder vi nu ett seminarium och en praktisk workshop med Martin Sköld från Handelshögskolan i Stockholm.

”Som jag ser det kan en organisation bli framgångsrik genom att hänge sig åt inre och yttre effektivitet.
Den yttre skapar verkliga kundvärden och den inre gör att du spar tid och pengar. En del är bra på den ena eller den andra, och några få – de som är tillräckligt uthålliga – lyckas med båda. Det är därför ingen slump att dubbelt effektiva verksamheter både har mer lojala kunder och tjänar eller sparar mer än snittet i sin bransch”  Martin Sköld, Docent Handelshögskolan i Stockholm.

Fler och fler företag och organisationer implementerar modularisering som strategi och affärs-/värdemodell för att anpassa sig till nya förutsättningar. Modellen och teorierna kan appliceras i såväl företag som offentlig sektor samt i tjänste- och varuproduktion. Denna dag utvecklar du din verksamhet och din ledningsgrupp. Ni kommer praktiskt att arbeta med hur er verksamhet kan dra nytta av principerna bakom modularisering.  

Det här får du ut av workshopen:
– Ny kunskap och nya insikter om hur ni kan anpassa er strategi och affärs-/värdemodell för att nå inre och yttre effektivitet
– Kunskap om hur denna strategi påverkar ekonomi och de olika aktiviteter som utförs i en verksamhet
– Utbyte med andra deltagare från olika verksamheter

Pris:
1 person 6.000 SEK
2 personer från samma organisation 10.000 SEK
3 personer från samma organisation 12.000 SEK
Vid större grupper, kontakta oss för mer information.

Plats: Karlstad – vi återkommer om var.
Tid: Torsdagen den 21 mars kl. 09.00-16.30
Anmäl dig senast fredag 15 februari 2019.